Recensie: In vertrouwen

Karen Rose – In vertrouwen: Uitgeverij Fontein

Het eerste boek dat ik van Rose las, was De mond gesnoerd. Hier was ik erg van onder de indruk. Toen uitgeverij Fontein mij benaderde om ook dit nieuwste boek van haar hand te lezen, was ik dan ook snel om: ja!

In In vertrouwen is een thriller waarin privedetective Paige Holden in het bezit komt van een usb-stick met daarop een geheim dat het rechtssysteem omver kan werpen. Ze krijgt deze stick van de zus van een veroordeelde man, die claimt onschuldig te zijn. Zijn zus geeft Paige de stick nadat ze bij een auto-ongeluk zwaar gewond is geraakt. Een van de laatste dingen die ze zegt is dat haar broer onschuldig is, en dat politiemannen haar probeerden te vermoorden.

Paige beseft algauw dat ze niemand kan vertrouwen, maar ze besluit toch samen te werken met openbaar aanklager Grayson Smith. Samen ontdekken ze een wereld vol afpersing, duistere geheimen, geweld en complotten. Wie valt er nog te vertrouwen en is het geheim uberhaupt wel veilig bij Grayson Smith? Wanneer er aanslagen worden gepleegd op hun leven hebben ze geen keus dan elkaar te vertrouwen.karen rose in vertrouwenIn vertrouwen barst uit zijn voegen van de plotontwikkelingen, kleine aanwijzingen en complotten. Misschien is dat allemaal een beetje teveel van het goede. Het verhaal werd vanuit meerdere oogpunten verteld, en dat maakt het geheel soms warrig. En dat is jammer, want in de kern is het een ijzersterk verhaal. De plotwendingen worden goed uitgewerkt en de clou laat zich moeilijk raden. Je bent tijdens het lezen constant bezig met de vraag: hoe zit het nu werkelijk in elkaar?

De romance die tussen Paige en Grayson is sexy, verleidelijk en erg fijn om over te lezen. De spanning hangt letterlijk steeds in de lucht. De dader(s) blijven een mysterie tot de laatste pagina’s, en dat houdt je als lezer geboeid tot het eind. In vertrouwen is een knappe thriller, maar misschien had Rose het iets rustiger aan kunnen doen qua vertelperspectieven en sublagen. Dan was het verhaal beter te volgen en ik nog enthousiaster geweest.

In vertrouwen – Karen Rose €19,99

3 gedachten over “Recensie: In vertrouwen