Recensie: Verslingerd aan jou & Weet wie je date

Rachel Gibson – Verslingerd aan jou & Weet wie je date Omnibus 2

Het gebeurt niet vaak, en het zal hierna wellicht nog een zeldzame keer voorkomen, maar dit keer bespreek ik niet 1, maar 2 boeken tegelijk! Rachel Gibson, DE chicklitauteur uit Amerika, heeft een boekenbundel met daarin de volgende twee boeken:

1: Verslingerd aan jou

In deze hilarische roman draait het om het complexe liefdesleven van Maddie Jones, a.k.a. Maddie Dupree. Ze schrijft onder een pseudoniem boeken over waar gebeurde misdrijven. Haar eigen verleden kent ook een misdrijf: Haar moeder werd in het kleine stadje Truly vermoord door de echtgenote van haar minnaar, Hennessy. Ze keert terug naar Truly om het verhaal van haar moeder op te schrijven. Hierbij komt ze in contact met Mick Hennessy, de zoon van haar moeders minnaar. De twee voelen zich direct tot elkaar aangetrokken, en Maddie moet hard haar best doen om haar geheim te bewaren. Mocht Mick er namelijk achter komen dat zij de dochter van de vermoorde serveerster is, is de liefde voorbij. Voorgoed.

2: Weet wie je date

De vrolijke, eigenzinnige Adele heeft op zijn zachtst gezegd geen geluk in de liefde. MEt wie ze ook op date gaat: het is een groot drama. Ze vermoedt dat ze vervloekt is. Wanneer ze voor haar zus naar hun geboortestad afreist om haar bij te staan komt ze in contact met haar oude jeugdliefde Zack. The one that got away.. Op de middelbare school hadden ze een korte, heftige romance waar abrupt een einde aan kwam toen zijn ex-vriendin -een valse, populaire cheerleader- zwanger van hem blijkt te zijn. Nu komen ze elkaar weer tegen en willen ze beide de draad weer oppakken.

rachel gibson omnibus

Ik heb voor het eerst een boek gelezen van Rachel Gibson via de recensie-site Boekreviews.nl en was direct verkocht. De boeken van Sophie Kinsella -hilarisch- en Jill Mansell -voorspelbaar- kende ik al en zijn ook leuk, maar Gibson heeft een totaal eigen manier van schrijven en haar verhalen hebben een lichte complexiteit waardoor ze zowel verrassend als voorspelbaar zijn. Een interessante mix, die elke keer weer goed uitpakt.

Rachel Gibson weet elke keer weer een verrassend, ontroerend en vooral leuk boek te schrijven. Met Verslingerd aan jou en Weet wie je date heeft ze weer twee geweldige liefdesverhalen geschreven. De liefde spat weer van de bladzijdes af en je blijft lezen. Door haar toegankelijke, vlotte schrijfstijl weet ze je binnen een paar bladzijdes het verhaal binnen te zuigen en niet meer los te laten tot de laatste bladzijde.

Beide verhalen kennen dezelfde typische opbouw: man ontmoet vrouw – man en vrouw vallen ondanks grote verschillen voor elkaar – man en vrouw krijgen een obstakel op hun pad – het obstakel drijft man en vrouw uit elkaar – man en vrouw vinden elkaar weer en alles komt goed. Gibson weet dit echter te combineren met een flinke dosis lust en verwarde gevoelens van zowel het mannelijk als vrouwelijk perspectief. Je leest hoe de liefde tussen beide personen groeit, in plaats van alles vanuit het vrouwelijk oogpunt te bekijken. Verfrissend en fijn!

Bij Weet wie je date voegt Gibson zelfs een klein bovennatuurlijk vleugje toe aan het verhaal. De ex-vriendin van Zack is inmiddels overleden, en zij probeert vanuit de ‘hel’ de romance van Adele en Zack de kop in te drukken. Zonder succes overigens, maar dat terzijde. Gibson zorgt in haar boeken voor vernieuwende oogpunten, leuke verhaallijnen en veel liefde en lust. Ik ben en blijf fan!

Verslingerd aan jou & Weet wie je date Omnibus 2 – Rachel Gibson â‚Ŧ15,-